WERKGROEP FINANCIËN

Doelstelling

De werkgroep financiën beheert de financiële middelen van de Dorpsraad en zorgen voor een transparante verantwoording naar de leden (ALV).

Taken

  • Bewaken van alle in- en uitgaande geldstromen van de Dorpsraad.
  • Het financieel beleid van de Dorpsraad uitvoeren en verantwoording hierover afleggen.

Bevoegdheden

Binnen het door het bestuur vastgestelde budget mag de coördinator, samen met de werkgroep, zelfstandig acties ondernemen, contracten afsluiten en mensen betrekken bij het uitvoeren van het financiële beleid.

Verantwoordelijkheden

De coördinator is, samen met de werkgroep, verantwoordelijk voor het bewaken van de begroting en het zorgvuldig beheren van de financiële middelen. De coördinator houdt contact met het bestuur en rapporteert regelmatig over de stand van zaken. Tijdens de vergaderingen van de Dorpsraad geeft hij/zij desgewenst een toelichting op de financiële situatie.

Werkgroepspecifieke rollen

  • Boekhouding
  • Incasseren
  • Rapporteren en verslaglegging
  • Werven (geld)middelen
Dorpsraad Grijpskerk