COMMUNICATIE EN MEDIA

De werkgroep communicatie zorgt ervoor dat de Dorpsraad beter zichtbaar en herkenbaar wordt voor de inwoners van het dorp. Gezamenlijk werken zij eraan dat mensen weten wat de Dorpsraad doet en hoe ze contact kunnen opnemen.

Taken

  • Een middelenmix (website, facebook, Instagram, et-cetera) maken waarmee we communiceren met het dorp.
  • Een communicatieplan maken voor de uitvoering van de middelenmix.
  • Het plan uitvoeren zodra het bestuur van de Dorpsraad het goedkeurt.
  • Regelmatig informatie organiseren voor op de website.

Bevoegdheden

De coördinator mag, samen met de leden van de werkgroep, binnen het door het bestuur vastgestelde budget zelfstandig acties uitvoeren, contracten afsluiten en mensen betrekken om het communicatieplan uit te voeren.

Verantwoordelijkheden

De coördinator draagt samen met de leden van de werkgroep zorg voor het uitvoeren van het communicatieplan, zoals goedgekeurd door het bestuur. Daarbij onderhoudt de coördinator contact met een aanspreekpunt binnen het bestuur en informeert hem/haar over de voortgang. De leden van de werkgroep bepalen samen wie deelnemen aan de vergaderingen van de Dorpsraad en informeert indien gewenst over de voortgang van de taken.

Andere taken van de werkgroep

  • Contactinformatie van de Dorpsraad actueel houden;
  • Verbinding houden met de redactie van de Grijpskerker;
  • Beheer en redactie van de website.;
  • Gebruik van sociale media;
  • Het bestuur en andere werkgroepen helpen om inwoners te betrekken. Dit gebeurt door te adviseren over welke communicatiemiddelen geschikt zijn voor verschillende doelgroepen.

Werkgroep specifieke rollen

  • Beheer website dorpsraad en sociale media
  • Redactie website en te plaatsen stukken
BLOG OVER COMMUNICATIE
Dorpsraad Grijpskerk